
Ogólne zasady opracowywania i wydawania aktów prawnych
Ogólne zasady opracowywania i wydawania aktów prawnych
1. Zarząd i Rada wydają akty prawne w formie uchwał; Starosta wydaje akty prawne w formie zarządzeń, postanowień i decyzji.
2. Projekty aktów prawnych, wymienionych w ust. 1, przygotowują właściwe merytorycznie komórki organizacyjne.
3. Projekty aktów prawnych powinny być opracowane przy uwzględnieniu obowiązujących zasad techniki legislacyjnej oraz zawierać, w formie dokumentu towarzyszącego, pisemne uzasadnienie wprowadzenia projektowanych regulacji.
4. Projekty aktów prawnych wymagają:
1) opinii Skarbnika, jeżeli mają pociągać za sobą skutki finansowe,
2) opinii kierownika komórki zainteresowanej przedmiotem projektowanych regulacji,
3) kontroli radcy prawnego pod względem redakcyjnym i prawnym,
potwierdzonych podpisem i pieczątką ww. osób.
5. Zaopiniowane pod względem prawnym projekty aktów prawnych, do których wniesiono uwagi, zmiany lub poprawki, wymagają ponownej akceptacji radcy prawnego.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Anna Kuszaj |
Data utworzenia: | 2010-06-22 08:26:07 |
Wprowadził do systemu: | Magdalena Gacek |
Data wprowadzenia: | 2010-07-02 08:26:30 |
Opublikował: | Magdalena Gacek |
Data publikacji: | 2010-07-02 08:46:11 |
Ostatnia zmiana: | 2012-01-04 14:24:47 |
Ilość wyświetleń: | 15362 |